سوغاتی لاهیجان و صنایع دستی

سوغاتی لاهیجان و صنایع دستی این شهر چیست؟ 

سوغاتی لاهیجان کلوچه بخرم یا چای؟ وقتی با تورهای جذاب گروهی یا به صورت شخصی راهی این خطه زیبا می‌شوید، محال است که عطر کلوچه‌های تازه و چای آتشی شما را به سمت خود نکشاند. اما وقتی از کنار مغازه‌های مختلف در فضای جذاب بازارهای لاهیجان گشت و گذار می‌کنید اولین سوغاتی که می‌خرید چه چیزی است؟ از همسفرهای تور گروهی لاهیجان خود می‌پرسید، از لیدر کمک می‌خواهید یا به پیشنهادهای دیگران گوش می‌دهید؟ سوغاتی‌های لاهیجان از خوردنی‌های خوشمزه مانند کلوچه تا صنایع‌دستی حصیربافی و تزئیات دریایی یا موارد دیگر آنقدر جذاب هستند که شما را میان انتخاب بهترین سوغاتی سردرگم می‌سازند. بنابراین در این مطلب همراه علاءالدین باشید تا با سوغاتی لاهیجان و صنایع دستی این شهر آشنا شوید و بهترین یادگاری را از این سفر به خانه بیاورید.

 

بهترین سوغاتی لاهیجان، از صنایع دستی تا خوراکی‌های خوشمزه 

اگر در مورد سوغاتی لاهیجان شک دارید که چه چیزی بخرید، می‌توانید از سایر همسفران و دوستان خود بپرسید اما اول از همه این مطلب را تا پایان بخوانید که قرار است بهترین بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا با سبد حصیری پر از سوغات‌های به یاد ماندنی، خوشمزه و خوش‌عطر به خانه بیاید.

 

چای، سوغاتی اول لاهیجان 

یک ایرانی اصیل حتی در روزهای داغ فصل تابستان هم چای می‌خورد. چای محبوب ترین نوشیدنی در بین مردم ایران است و عطر و رنگ چای ایرانی هم با هیچ چای خارجی قابل مقایسه نیست. بزرگترین مزرعه‌های چای ایران هم در شهر زیبای لاهیجان قرار دارد. چای یکی از مشهورترین سوغاتی‌های لاهیجان و جز نوشیدنی‌های محبوب در بین مردم ایران است، اگر در فصل بهار و تابستان به شهر زیبای لاهیجان سفر کردید، حتما به مزارع چای سربزنید .چای سرگل ممتاز بهاره این شهر را به عنوان سوغات لاهیجان با خود به خانه بیاورید تا هربار که چای دم می‌کنید، عطر و بوی چای بهاره لاهیجان در فضای خانه بپیچد و شما را دوباره به لاهیجان زیبا و سرسبز ببرد.

 

کلوچه ، سوغاتی دوم لاهیجان 

کلوچه خوشمزه‌ترین سوغاتی لاهیجان است که برای شیرین کام کردن عزیزان خود می‌توانید به عنوان سوغات لاهیجان بخرید . کلوچه مکمل چای گیلان است. با خرید این دو سوغاتی می‌توانید عطر و طعم لاهیجان را به خانه بیاورید. اگر در بازار و خیابان‌های لاهیجان چرخی بزنید، عطر و بوی کلوچه لاهیجان به مشامتان می‌رسد. کلوچه مشهورترین سوغات لاهیجان است و شما می‌توانید انواع و اقسام این شیرینی خوشمزه را به عنوان سوغاتی از لاهیجان به شهر خود بیاورید. کلوچه ‌پزی در این شهر قدمت زیادی دارد و از بهترین کارخانه و  برندهای معروف کلوچه که می‌توانید به عنوان سوغاتی لاهیجان بخرید عبارتند از: کلوچه نادری، نادی، نوشین و پیمان.

 

مربا، سوغاتی متفاوت گیلان 

نام لاهیجان با عطر و طعم چای و کلوچه گره خورده است، اما مربا هم جای خاص خود را در بین سوغات لاهیجان دارد و طرفداران مرباهای خوش عطر و طعم لاهیجان هم کم نیستند. مرباهایی همچون تمشک، بهار نارنج، شقاقل و بالنگ که ویژه‌ شمال کشور و شهر زیبای لاهیجان است و در هیچ جای ایران شبیه این مرباهای خوشمزه را نمی‌توانید با این کیفیت پیدا کنید.

 

ماهی و برنج دودی لاهیجان ، یک سوغاتی تازه و خوشمزه 

مگر می‌شود که به شمال ایران برویم و ماهی و برنج  دودی نخریم. بخشی از ساحل دریای خزر در نزدیکی شهر لاهیجان قرار دارد، بسیار از مسافران این شهر هم ماهی و برنج دودی را به عنوان سوغات لاهیجان می‌شناسند. بهترین جا برای خرید ماهی در لاهیجان، بازار سنتی این شهر است. در بازار ماهی فروشان لاهیجان انواع و اقسام ماهی‌های دریایی به چشم می‌خورد، اما ماهی سفید، ماهی کولی، ماهی شور و ماهی دودی طرفداران بیشتری دارد. خوردن ماهی با برنج گیلان هم یکی از لذت‌هایی است که وقتی به شهر لاهیجان سفر کردید، باید حتما آن را امتحان کنید.

 

بهترین صنایع دستی لاهیجان برای سوغاتی 

تا اینجا با خوشمزه‌های لاهیجان آشنا شدید. حالا نوبت به صنایع دستی بی‌مثال این شهر می‌رسد. بدون شک محصولات حصیری، وسایل تزئینی که از دل دریا ساخته می‌شوند و هزاران صنایع دستی مختلف در لاهیجان وجود دارد که می‌توانید در بازارچه‌های محلی بهترین آن‌ها را پیدا کنید. برخی از صنایع دستی این شهر برای سوغاتی لاهیجان عبارتند از: حصیر بافی، سوغات محبوب و متنوع گیلان

سوغات لاهیجان به دو دسته خوراکی‌ها و صنایع دستی لاهیجان تقسیم می‌شوند. اگر می‌خواهید سوغاتی شما برای عزیزانتان ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد، باید از خوراکی‌های لاهیجان دل بکنید و به سراغ صنایع دستی این شهر به عنوان سوغاتی بروید. یکی از بومی‌ترین صنایع دستی لاهیجان، محصولات حصیری است. هنرهای زیبای حصیربافی و بامبو بافی در شهر لاهیجان هم مثل بقیه شهرهای استان گیلان رونق زیادی دارد و بسیاری از زنان هنرمند این شهر از حصیربافی و تولید صنایع دستی لاهیجان زندگی خود را می‌گذرانند. سبد، کلاه، زیرانداز، آبکش، قندان و ظرف برنج جز محصولاتی است که حصیرباف‌های لاهیجانی با استفاده از حصیر و هنر دست خود آنها را در اندازه‌های مختلف می‌بافند و مسافران هم این اجناس زیبا را به عنوان سوغات لاهیجان برای عزیزان خود می‌خرند.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.